Inventarisatie; Hoe zit de thuiswerker er thuis bij?

8 risico aspecten - Wat kan er verbeterd worden aan de thuiswerkplek?

ACtie: uw eigen webshop

De Thuiswerk Webshop

Uw eigen webshop?

De Thuiswerkplek Goed Geregeld

kies alleen wat u nodig heeft

Inventarisatie

Voorkom ziekteverzuim en zorg dat de medewerer comfortabeler en effectiever thuis kan werken. Iedere thuiswerkplek vraagt om maatwerk.

  • 0 meting én follow up enquête
  • Maatwerk advies per persoon
  • Ergonomisch advies
  • Videoconsult is optioneel

€85 / pp en €125 consult pp

Ja, dit wil ik

Eigen webshop

Uw medewerkers krijgen een budget en inlogcode om thuiswerk producten te bestellen die ook echt nodig zijn om de thuiswerkplek te verbeteren

  • HomeOfficeShop assortiment
  • Refurbished artikelen
  • Eigen preferred suppliers
  • Thuiswerk helpdesk

va €500 / eenmalig

Ja, dit wil ik

Coördinatie

HomeOfficeShop biedt volledige flexibiliteit en ontzorgt de werkgever. coördinatie handling, administratie, logistiek en facturatie.

  • Gebruiksovereenkomsten 
  • Financiële rapportage
  • Management rapportages
  • Wettelijke rapportages

€350 / per maand

Ja, dit wil ik

Onze referenties

NOMInatie innovatie Awards

HomeOfficeShop Business is genomineerd voor de CSU Innovation Awards. Bekijk deze pitch video voor de complete uitleg van de thuiswerk oplossing. De winnaar zal 5 november bekend gemaakt worden. Fingers crossed! 

Vraag en antwoord

De meest gestelde vragen en antwoorden op een rijtje

Hoe krijg ik meer grip op de kosten van thuiswerkers?

We hebben een calculatiemodel klaar staan dat we samen kunnen invullen en waarmee we direct uw besparingen, kosten en het verwachte resultaat inzichtelijk kunnen maken. 

We bieden maatwerk oplossingen voor thuiswerkers op het gebied van werkhouding, inrichting, technologie en gezondheid. Home Office Shop maakt:
1. via de ZELFSCAN inzichtelijk wat er bij de medewerkers nodig is.
2. De persoonlijke thuiswerk ergenoom geeft een maatwerk advies.
3. De Home Office Webshop levert de thuiswerkplek spullen die nodig zijn om de thuiswerken te verbeteren en
4. de Maatwerk B2B rapporteert en ontzorgt aan de werkgever.

Volstaat een one size fits all pakket voor thuiswerkers?

Het inrichten van een kantoorpand is heel anders dan een thuiswerkplek. Dit vraagt om maatwerk oplossingen, iedere thuissituatie is anders. Home Office Shop heeft zich gespecialiseerd op het inrichten van thuiswerkplekken.

Wat ben ik verplicht om te regelen als werkgever?

Wanneer een werknemer meer dan 2 uur per week thuiswerkt, dan dient de werkgever daarvoor faciliteiten te organiseren.

Geldt de Risico inventarisatie & evaluatie ook voor thuiswerker plekken?

Ja, de werkgever is verplicht om en RIE op te stellen, ook voor thuiswerkers. Wat betekent het bovenstaande voor de RI&E? Indien er in uw organisatie medewerkers plaatsonafhankelijk werken dan kunt u m.b.v. bovenstaand overzicht bekijken welke risico’s, voortvloeiend uit het Arbobesluit en de Arboregeling, u voor deze medewerkers minimaal moet inventariseren. Daarbij gaat het in essentie om de volgende punten:

  • Psycho-sociale arbeidsbelasting
  • Gevaarlijke stoffen
  • Fysieke belasting
  • Beeldschermwerk
  • Werkplekverlichting
  • Arbeidsmiddelen
  • Persoonlijke beschermingsmiddelen.

Gebruik de resultaten van de HomeOfficeShop zelfscan om inzicht te krijgen in de medewerkers die plaatsonafhankelijk werken.

Moet ik de RIE laten toetsen ?

Let wel op dat als u toetsingsplichtig bent, moet u voor de thuiswerkers de aanpassingen in de RI&E worden getoetst en goedgekeurd worden door met BIG-geregistreerde bedrijfsartsen en/of gecertificeerde arbokerndeskundigen.

HomeOfficeShop kan dit voor u verzorgen.

Kan ik gebruik maken van de WKR regeling?

Een werkgever kan tot 400.000 salariskosten, 3% gebruiken (12.000 euro) om artikelen aan te schaffen voor zijn medewerkers (in 2020 is deze regeling door de Belastingdienst verhoogd van 1,7% naar 3% om bedrijven nog meer tegemoet te komen vanwege Corona). U betaalt als werkgever dus niets extra’s dan de Bruto Salaris kosten. Boven de 400.000 euro salariskosten kunt u als werkgever 1,2% onkosten declareren via het bruto salaris van uw medewerkers. Bij 200 medewerkers met een gemiddeld salaris van 50.000 euro heeft u ongeveer 700 Euro per persoon te besteden volgens de WKR regeling.

Dekt mijn arbo dienst mijn thuiswerkers?

Vaak heb je als werkgever een pakket afspraak met de arbo dienst, waarschijnlijk zit het thuiswerken niet in dit pakket. Je zult daar nieuwe afspraken over moeten maken en je zult inzicht moeten krijgen op de thuiswerksituatie van de medewerkers.

Moet de werkgever betalen om mijn werkplek thuis in te richten?

Als u meer dan 2 uur per week thuiswerkt, is uw werkgever verplicht u te helpen om uw werkplek thuis goed in te richten. Er zal eerst inzicht moeten komen in uw werkplek thuis en op basis daarvan kan er bepaald worden wat u nodig heeft om uw werkplek te verbeteren. Home Office Shop heeft een scan beschikbaar, die uw werkplek analyseert. U ontvangt een advies. U kunt daarna ook onze thuiswerk ergonoom een advies laten schrijven. Hiermee kunt u naar uw werkgever om uw werkplek aan te laten passen en de financiele middelen daarvoor beschikbaar te krijgen.

Wat is de arbeidsomstandigheden wet (arbo wet)?

De Arbowet – staan regels voor werkgevers en werknemers om de gezondheid, veiligheid en welzijn van werknemers te bevorderen.

Kan mijn werkgever thuiswerken weigeren?

Uw werkgever kan uw verzoek weigeren (dit moet hij schriftelijk doen). Hij moet dan wel een goede reden hebben. Bijvoorbeeld: Het is niet veilig of de plek waar u wilt werken is niet geschikt voor uw werk; Het geeft problemen met het werkrooster; Het werk kan niet ergens anders worden gedaan.Let op: als uw werkgever uw verzoek weigert, moet u 1 jaar wachten voordat u een nieuw verzoek mag doen.

kan ik mijn onkosten voor thuiswerken declareren?

Als u meer dan 2 uur per week thuiswerkt, is uw werkgever verplicht u te helpen om uw werkplek thuis goed in te richten. Er zal eerst inzicht moeten komen in uw werkplek thuis en op basis daarvan kan er bepaald worden wat u nodig heeft om uw werkplek te verbeteren. Home Office Shop heeft een scan beschikbaar, die uw werkplek analyseert. U ontvangt een advies. U kunt daarna ook onze thuiswerk ergonoom een advies laten schrijven. Hiermee kunt u naar uw werkgever om uw werkplek aan te laten passen en de financiele middelen daarvoor beschikbaar te krijgen.

Wat zijn de kosten?

We maken graag een passende offerte voor u. Vraag de tariefkaart op via info@homeofficeshop.nl of bel met onze account manager Bas Westerbeek +31652043048

Hoe snel kunnen jullie van start?

We komen graag langs voor een persoonlijke presentatie van onze diensten die we aan de zakelijke klanten aanbieden. U bepaalt welke diensten u van ons wilt afnemen en u bepaalt ook de snelheid. Wij staan klaar voor u.

Voor een afspraak belt u met Bas Westerbeek 06 52043048 of stuur een email naar info@homeofficeshop.nl

Waarom moet ik voor HomeOfficeShop kiezen voor mijn thuiswerkend personeel?

We bieden maatwerk oplossingen voor thuiswerkers op het gebied van werkhouding, inrichting, technologie en gezondheid.

Home Office Shop maakt:
1. via de ZELFSCAN inzichtelijk wat er bij de medewerkers nodig is.
2. De persoonlijke thuiswerk Ergenoom geeft een maatwerk advies.
3. De Home Office Webshop levert de thuiswerkplek spullen die nodig zijn om de thuiswerken te verbeteren.
4. de Maatwerk B2B rapporteert en ontzorgt aan de werkgever.

Hoe flexibel is jullie oplossing?

Onze aanpak bestaat uit 4 onderdelen. De HomeOffice Check, Het persoonlijk consult, De Webshop en de B2B ontzorg service. Wilt u voor uw eigen bedrijfssituatie dit nog specifieker gemaakt hebben, dan kan dat natuurlijk. Informeer naar de mogelijkheden.

Kom in contact

We willen graag horen wat jouw ideeën en wensen zijn
Laat thuis voor je werken

Contact

Volg de laatste nieuwsberichten over Thuiswerken voor werkgevers