Welkom op de thuiswerkplek winkel voor bedrijven.

Wilt u als werkgever voor de medewerker een budget beschikbaar stellen om de thuiswerkplek in te richten?

HomeOfficeShop heeft al meer dan 1.500 thuiswerkplekken op maat ingericht.

BESTELSERVICE EIGEN WEBSHOP Winkel

Demo aanvragen

Wil je werkplekken inrichten voor je medewerkers met een thuiswerk budget? We delen graag onze kennis en ervaring.

-> Doen uw eigen kantoor leveranciers mee?
-> Wat zijn de speciale wensen? 
-> Wat doen andere bedrijven succesvol?



    Ons motto: Thuiswerken werkt voor iedereen

    bas westerbeek HomeOfficeShop

    Bel direct met +31 6520 430 48

    Waarom een thuiswerkplek portaal?

    • Ontzorgen HR, Inkoop en facility management
    • Klachtenvrij personeel door een goed ingerichte werkplek
    • Maatwerk oplossingen
    • Controle op de besteding van het thuiswerkbudget 
    • 1 verzamelfactuur per maand achteraf

    Veel gestelde vragen:

    Wat zijn de regels die de belastingdienst hanteert rondom de thuiswerkvergoeding in 2021 en in 2022

    De thuiswerkvergoeding zal ook in 2022 blijven en voor een gedeelte vergoed worden door de belastingdienst. Er gingen al steeds meer stemmen voor op en vanaf volgend jaar kan het: bedrijven mogen hun werknemers een thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag geven zonder dat daar belasting over hoeft te worden betaald. Voor een werknemer die fulltime thuiswerkt, komt dat neer op een kleine 500 euro (netto) per jaar.

    Net zoals nu al zo is bij de reiskosten voor het reizen naar de vaste werkplek, wordt het straks ook mogelijk om – in plaats van een vergoeding per thuiswerkdag – een vaste vergoeding voor thuiswerken toe te kennen.

    Een thuiswerkvergoeding van 500 Euro per jaar

    Met dat voorstel in het Belastingplan 2022 sluit de fiscale wet- en regelgeving beter aan op het ‘nieuwe normaal’: hybride werken, dus zowel op kantoor als thuis. Maar als een werknemer een thuiswerkvergoeding krijgt voor een thuiswerkdag, kan hij niet ook een onbelaste reiskostenvergoeding ontvangen voor woon-werkverkeer die dag.

    De onbelaste thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag valt onder de zogenoemde werkkostenregeling. Onder die regeling kunnen bedrijven bepaalde kosten voor hun werknemers zonder inhouding van loonheffingen (loonbelasting en sociale zekerheidspremies) uitbetalen. Want alle voordelen die een werknemer ontvangt, worden gezien als loon en daarover moet in principe loonbelasting worden betaald.

    De basis voor het toekennen van een vaste thuiswerkkostenvergoeding zijn de afspraken die werkgever en werknemer met elkaar maken. Als deze partijen bijvoorbeeld schriftelijk overeenkomen dat een werknemer in de regel twee van de vijf dagen per week thuiswerkt, mag de werkgever op basis hiervan een vaste onbelaste thuiswerkkostenvergoeding verstrekken en daarbij uitgaan van 85 (2/5 * 214) werkdagen in een kalenderjaar.

    Administratieve werkdruk; Sommige werkgevers verstrekken de thuiswerkkostenvergoeding nog steeds op declaratiebasis. Dit gaat gepaard met een toename van de administratieve lasten.

    Veel animo verwacht voor de thuiswerkvergoeding.

    “We verwachten dat veel werkgevers een thuiswerkvergoeding gaan geven. “Er zijn al cao’s afgesloten met daarin een hogere thuiswerkvergoeding, maar er zijn ook werkgevers die er laat mee zijn. Thuiswerken speelt vooral nog bij de overheid, in de financiële sector en bij IT-bedrijven”, zegt de vakbond.

    Vrije ruimte in 2022; Het Belastingplan 2022 geeft aan dat de vrije ruimte in 2022 1,7% over de eerste € 400.000 euro en 1,18% over alles wat daarboven zit. In het Belastingplan voor 2021 staat dat de vrije ruimte voor de eerste € 400.000 van de fiscale loonsom voor het kalenderjaar 3 procent is en daarboven 1,18% is.

    De werkgever is verantwoordelijk voor een veilige en gezonde werkplek

    Naast een dagelijkse vergoeding geeft de FNV aan dat de inrichting van de werkplek thuis ook belangrijk is. Volgens de vakbond hebben jongeren vaak minder ruimte en kan het voor hen lastiger zijn om vanuit huis te werken. Dus werkgevers moeten faciliteren dat werknemers een goede bureaustoel kunnen aanschaffen om te voorkomen dat er lichamelijke klachten ontstaan.”

    Thuiswerkvoorzieningen

    De uitgangspunten die de belastingdienst hiervoor hanteert zijn:

    • Wanneer het gaat om hulpmiddelen die volgens de werkgever noodzakelijk zijn om goed te kunnen werken (noodzakelijkheidscriterium*), hoeven de kosten hiervan niet meegeteld te worden bij het belastbaar loon van de werknemers.
    • Dit hoeft ook niet bij hulpmiddelen die de werknemer voor ten minste 90% zakelijk gebruikt zowel op zijn werk-plek als daarbuiten (bijvoorbeeld thuis).
    • Werkgevers mogen voor het thuiswerken bepaalde ARBO-zaken belastingvrij vergoeden, verstrekken of ter beschikking stellen. Bijvoorbeeld een bureau of bureaustoel.
    Waar moet je op letten bij het inrichten van een thuiswerkplek?

    De ideale werkplek is op 8 punten goed ingericht. Denk aan aspecten als zitten, staan, horen, kijken en licht. De artikelen in onze thuiswerkplek winkel zijn allemaal uitgezocht door fysiotherapeuten en getest door thuiswerkers. 

    Volgens recent onderzoek van TNO betreft thuiswerken veelal inactief beeldschermwerk. Van de thuiswerkers in het onderzoek gaf 9 van de 10 werknemers aan meer dan 6 uur per dag achter een beeldscherm te zitten. Dit leidt dan ook tot meerdere fysieke klachten, hierbij de Top 5 klachten:

    1. Onderrugklachten
    2. Nek- en schouderklachten
    3. Polsklachten
    4. Tintelende vingers
    5. Kramp in de benen

    HomeOfficeShop kan de  werkgever helpen om via een vragenlijst na te gaan of de thuiswerkplek ergonomisch is ingericht. Dat valt onder de algehele zorgplicht van de werkgever. We vertellen er graag meer over in een gesprek.

    Handige thuiswerktips voor vitale medewerkers

    HomeOfficeShop werkt samen met fysiotherapeuten die weten wat er vanuit de arbodienst gewenst is.  We geven tips om de thuiswerkplek in te richten. Zoals wissel zitten en staan regelmatig af, we hebben daar ook de spullen voor in onze webshop. Of gebruik een extra kussentje om de keukenstoel beter aan de onderrug aan te laten sluiten. Thuiswerken vraagt om maatwerk oplossingen en daarin is HomeOfficeShop gespecialiseerd en faciliterend. 

    Voordelen Bestelservice

    • Een thuiswerk budget per medewerker binnen 1 dag actief
    • Keuze uit een compleet assortiment, uit voorraad leverbaar
    • Kwalitatieve, ergonomische thuiswerk producten
    • 1x per maand, achteraf, een factuur voor de werkgever
    • Werkgever kan specifieke producten of categorieën uitsluiten
    • 100% juiste besteding van het werkgevers budget
    • Zeer geschikt voor bedrijven tot 100 medewerkers
    • Gratis service

    Couponcode voor de medewerker

    Voor bedrijven tot 100 medewerkers Bij deze gratis bestelservice ontvangt de werkgever slechts 1x per maand een verzamelfactuur en de medewerker kan zijn thuiswerkplek inrichten via een couponcode met een door de werkgever vastgesteld bedrag. Bij het afrekenen kan de couponcode worden ingevuld en daarna zal de bestelling kosteloos worden afgeleverd bij de medewerker thuis. Zo is het thuiswerken voor de werkgever én medewerker goed geregeld.

    Vraag een demo aan! direct contact

    Sinds Corona is thuiswerken voor onze organisatie het nieuwe normaal. We voelen ons verantwoordelijk voor de thuiswerkplek en daarom hebben we de al onze 10 medewerkers van Spieren voor Spieren 10% korting gegeven om ergonomische thuiswerk artikelen te kunnen bestellen. Wij als werkgever vergoeden die 10%. HomeOfficeShop heeft ons bij deze keuze geholpen en heeft de promotiecode snel geactiveerd! Dat is een fijne samenwerking!

    Brenda van Gaal / Spieren voor Spieren

    Onze 8 medewerkers hebben we een thuiswerkbudget van 300 euro gegeven om hun thuiswerkplek in te richten. Iedereen heeft besteld en HomeOfficeShop kon de artikelen snel leveren! Wie weet doen we dit over 1 a 2 jaar nog een keer.

    Michiel Schellekens / Amalthea

    Ik wil goed voor de gezondheid van mijn 33 medewerkers zorgen. Of ze nu op kantoor zitten of thuis! Per medewerker heb ik 600 Euro budget beschikbaar gesteld voor een bureau of bureaustoel. Ook nieuwe medewerkers krijgen de mogelijkheid om hun thuiswerkplek in te richten via HomeOfficeShop. Ze hebben ons altijd snel, accuraat en vakkundig geholpen. Ik kan deze club van harte aanbevelen.

    Gert-Jan de Kleijnen / Mijn webwinkel

    Eigen THUISWERK webshop

    Voor bedrijven met meer dan 100 medewerkersEen eigen webshop met thuiswerk producten is vooral interessant voor organisaties vanaf 100 medewerkers die op zoek zijn naar een structurele thuiswerkplek oplossing voor hun medewerkers met maatwerk mogelijkheden. HomeOfficeShop inspireert, faciliteert en ontzorgt. We laten u graag zien hoe andere bedrijven deze thuiswerk webshop gebruiken in hun hybride werkplek beleid.

    Vraag een demo aan!

    Voordelen eigen shop:

    • Structurele oplossing voor het inrichten van de thuiswerkplek
    • Een thuiswerk webshop in de eigen look & feel
    • Werkgever kan specifieke product(en) (categorieën) uitsluiten of toevoegen
    • Eigen facilitaire leveranciers toevoegen (optie)
    • Flexibel voorbereid op de toekomst van het hybride werken.

    Hoe werkt het?

    • Werkgever ontvangt achteraf 1x per maand een verzamelfactuur
    • Alle artikelen op voorraad, snelle levering thuis
    • 24/7 support desk, persoonlijke service
    • In 10 werkdagen je eigen thuiswerkwinkel online

    Wat kost het?

    • €1.500,- set up fee thuiswerkwinkel
    • €350,- hosting/onderhoud per jaar
    • €100,- per product eigen leverancier (optie)
    • Werknemer rekent in de eigen shop  af met een couponcode en kan zelf bijbetalen met ideal of creditcard.
    • €65,- per uur – Maatwerk wensen

      Home Office Shop

      • Ervaren partner voor facilitaire thuiswerkoplossingen
      • Intensieve samenwerking met ergonomen en fysiotherapeuten
      • Al meer dan 1.500 werkplekken ingericht
      • Alle thuiswerk faciliteiten onder 1 dak
      • Maatwerk óf standaard oplossingen voor de werkgever
      • Telefonisch en persoonlijk contact met HomeOfficeShop

      Assortiment in de thuiswerkwinkel:

      • 3 tot 5 thuiswerkartikelen per categorie
      • Alle producten ergonomisch getest
      • Scherpe prijs-kwaliteitsproducten
      • Alle producten op voorraad en snel leverbaar
      • Hoge service voor de werknemer
      • Uitstekende product reviews via Google